Helló Mindenki!


Ez egy gasztroblog, ahol különböző stílusú egyszerű és gyors recepteket találtok. Könnyű megoldások a mindennapokra.


Bartháné Csókási Edit


2015. május 21., csütörtök

Vörös lencse leves

Hozzávalók:

20 dkg vörös lencse
2 db kisebb sárgarépa
babérlevél
2-3 gerezd fokhagyma
só bors
3 dl tej



(nagyobb képért katt)


Színváltós leves! Ilyet én még nem láttam, azért gondoltam, hogy kell egy próbát tenni. A lencsék általában jó kaják, szeretem, jó tartalmas levest lehet belőlük készíteni. Beáztattam előző este a lencsét, hogy könnyebben megfőjön, de másnapra egészen átalakult a színe. Mintha leázott volna a vörös árnyalat róla. Na de a színétől eltekintve, mennyei leves lett belőle. Kellemes sűrű, laktató finomság. A gyerek is megette! :)

Az előző este beáztatott lencsét és a vékonyra reszelt sárgarépát annyi vízben teszem fel főni, hogy bőven ellepje a víz. Sózom, borsozom, rádobom a babérlevelet, fokhagymát, és közepes lángon kb. 30 perc alatt puhára főzöm. Közben gyakran ellenőrzöm, nehogy elfogyjon a víz, mert ha igen, akkor pótolni kell. Amikor puhára főtt a lencse, és jó sűrű, krémes állaga van, lassan hozzáöntögetjük a tejet. Fokozatosan, és olyan állagúra készítjük ami nekünk jól esik. A tejjel ne forraljuk fel, csak épp azt várjuk meg, hogy a szélén el kezd lassan gyöngyözni, és azonnal kikapcsoljuk a tűzhelyet.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése