Helló Mindenki!


Ez egy gasztroblog, ahol különböző stílusú egyszerű és gyors recepteket találtok. Könnyű megoldások a mindennapokra.


Bartháné Csókási Edit


2015. május 26., kedd

Karfiol tojással és sonkával sütve

Hozzávalók:

1 db közepes karfiol
20 dkg felvágott/sonka
5 db tojás
1 nagy pohár tejföl
20 dkg sajt




(nagyobb képért katt)

Nagyjából a rakott krumpli rokonának nevezném, ízvilágban, rétegekben. Csak helyettesítettem a krumplit karfiolra. És nagyon jól tettem! 
A karfiolt rózsáira szedem, mosom, majd sós vízben kb. 15 perc alatt megfőzöm. Vigyázzunk, nehogy túlfőzzük. Közben megfőzzük a tojást is, és megpucoljuk.
Egy jénai tálat kibéleltem a sonka szeletekkel, ezekre rákarikáztam 2 tojást, kanállal megszórtam tejföllel, reszeltem rá sajtot, kb. harmadát, majd erre rápakoltam a karfiolt. Jöhet megint tojás, tejföl, sajt, pici só, és a tetejét megint sonka szeletekkel zártam le. Megkentem tejföllel, ráreszeltem a maradék sajtot, és kb. 15 perc alatt, 200 fokon megsütöttem. Amikor jó ropogós a teteje, akkor elkészült, kivesszük a sütőből és a karfiolból kifőtt levet óvatosan leöntjük alóla.
Igény szerint tejföllel kínáljuk.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése