Helló Mindenki!


Ez egy gasztroblog, ahol különböző stílusú egyszerű és gyors recepteket találtok. Könnyű megoldások a mindennapokra.


Bartháné Csókási Edit


2015. szeptember 26., szombat

Sajtkrémes rakott spagetti

Hozzávalók:

50 dkg spagetti tészta
50 dkg darált sertéshús
1 db bolognai spagetti alap (bármilyen)
4 db tömlős natúr sajtkrém
30 dkg Edámi sajt
olívaolaj
3 evőkanál ketchup
babérlevél

bors
fokhagyma
rozmaring
1 pohár tejföl




Az van, hogy mióta Olaszországban megkóstoltam A Lasagne-t, azóta szerelmes vagyok ebbe a kajába. Bárhol, bármikor ezt szeretném enni, így amikor éppen spagettit készítettem, gondoltam egyet és ahelyett, hogy csak egyszerűen tálaltam volna, gyorsan bedobtam az összetevőket tepsibe. Hogy egy kicsit közelítsen ízben a lasagne-hoz, felturbóztam sajtkrémmel. Természetesen az igazi olasz lasagnenak párja nincs, de kénytelen vagyok utánozni. Egyszer majd mindenképpen megtanulom az igazi receptet előállítani, addig itt van ez, gyors és az eredmény... :)))

A tésztát sós vízben megfőzzük, s közben a darált húst némi olajon, a fűszerekkel megpirítjuk. Hogy ne égjen le hamar, egy pohárka vizet szoktam alá önteni. Kb. 15 perc alatt a sóval, borssal, babérral, rozmaringgal és a 1 cikk fokhagymával jól megpároljuk. Ezután felöntjük kb. 2 dl vízzel és hozzáadjuk a bolognai alapport és kb. 5 perc alatt készre főzzük. A végén szoktam hozzáadni 3-4 evőkanál ketchupot is, ettől krémesebb lesz. 

Ekkor veszünk egy tepsit, aljára teszünk egy réteg tésztát (3 sor tészta lesz, tehát harmadoljuk a tésztát). Erre pakoljuk a darált húsos szósz felét, majd a húsra 2 tömlős sajtkrémet nyomunk. Erre reszelünk vastagon Edámi sajtot. Így meg van az első réteg. Erre jön a következő adag tészta, arra a hús, majd a sajtkrém, reszelt sajt, és legvégén megint a tészta zárásként. A tészta tetejét megkentem 1 pohár tejföllel és ráreszeltem a maradék sajtot. Kb. 15 perc alatt 200 fokon, végén pár perc alatt légkeverésben megpirítottam.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése